فناوری اطلاعات و ارتباطات

Information and communication technology (ict10)

فناوری اطلاعات و ارتباطات

Information and communication technology (ict10)

فناوری اطلاعات و ارتباطات
فناوری اطلاعات و ارتباطات به تمامی فناوری‌هایی اشاره می‌کند که در شش حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد داشته و اثرگذار هستند. امید است بتوانیم قدم کوچکی در این شش حوزه برای آموزش شما عزیزان برداریم. تمامی مطالب حاصل تجربیات شخصی می باشد. در صورت مشکل در مطالب لطفا ما را با نظرات خود راهنمایی کنید.
نویسندگان

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹ ب.ظ

فعال کردت اینترنت موبایل و تبلت

اینترنت همراه

امروزه تلفن های همراه تبدیل به یار همیشگی تمام ما شدن و اگه همراهمون نباشن انگار که یه چیزی رو گم کردیم :|

خوب حالا فرض کنید که گوشیتون نمیتونه به اینترنت وصل شه :( به نظر من عملا 70درصد کارایی خودش رو از دست میده. خوب حالا چطوری گوشیمون رو به اینترنت وصل کنیم؟

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۲:۱۹
علی رامینه
سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ

نحوه اتصال به اینترنت خانگی ADSL

شبکه اینترنت

این آموزش فقط برای برای افراد مبتدی هستش و دوستان ایراد نگیرید که چرا فلان چیز رو نگفتی. :)

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۱:۲۹
علی رامینه
جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ

شبکه ptp و اشتراک منابع در شبکه ptp

شبکه همتا به همتا

یکی از پرکاربرد ترین کاربرد های شبکه در شبکه های اداری اشتراک منابع هستش که معمولا اولین کار کسایی هست که میخوان شبکه رو به صورت عملی یاد بگیرن. توی این طور شبکه ها (خانگی و اداری کوچک) نیاز به تجهیزات زیاد و گران قیمت نیست و معمولا با دو یا سه تا کابل و یه مودم قابل راه اندازی هست. البته برای اتصال دوتا کامپیوتر فقط به یه کابل نیازه.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۷ ، ۱۳:۵۴
علی رامینه
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ق.ظ

راهنمای حذف پراکسی از روی سیستم

proxy

خیلی وقتا پیش میاد که ما برای دسترسی به یه سری از لینک ها نیاز به تنظیم پروکسی رو سیستم داشته باشیم (یه چیزی مثل همون چیزشکن). سرورهای پراکسی، امکان دسترسی به مقصد به طور غیر مستقیم را برای سیستم هایی که با آن ها ارتباط برقرار می کنن فراهم می آره. وقتی کاربری روی سیستم خود، یک آدرس IP برای سرور پراکسی تنظیم می کنه، تمامی درخواست های وی، از طریق این سرور پاسخ داده می شوند. خیلی وقتا بعد از این که پروکسی رو غیر فعال میکنیم مرورگر ها و بعضا بعضی از نرم افزار ها نمیتونن هیچ لینکی رو روی شبکه داخلی و اینترنت باز کنن.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۰:۰۵
علی رامینه
پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ق.ظ

دستورات کاربردی خط فرمان cmd

خط فرمان
بسیاری از دستورات تو ویندوز وجود داره که از طریق خط فرمان CMD میشه به اون ها دسترسی پیدا کرد. یا با استفاده از پنجره Run ، در واقع با این دستورات بهره وری از کامپیوتر افزایش داده میشه. مثلا می تونید به یکی از خدماتی که ویندوز ارائه میده دسترسی داشته باشید لذا به خاطر اهمیت این موضوع تو این پست چنتا دستور را سعی داریم به نمایش بذاریم تا از اونا استفاده کنید و بر هر کاربر ویندوز لازمه تا از این دستورات اطلاع داشته باشه.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۷ ، ۱۰:۳۰
علی رامینه
يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۵ ق.ظ

راهنمای بوق های بایوس BIOS

بوق بایوس

برای تست سلامتی سیستم از Buzzer بوق هایی پخش می شود که البته نوع این بوق ها تا حد زیادی به شناسایی مشکل به کاربر کمک میکند در این مطلب میخواهم در مورد بوق های داخل کیس و خطاهای مربوط به مادربورد و قطعات جانبی دیگر را با شما همراهان عزیز به اشتراک بگذارم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۷ ، ۰۸:۱۵
علی رامینه
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ

راهنمای رجیستری گوشی های تلفن همراه

سامانه همتا

طرح رجیستری بالاخره با تمام حواشی و مشکلات فراوانش از نیمه دوم سال ۹۶ به طور جدی اجرا شد. درمورد طرح رجیستری گوشی هنوز سوالات مختلفی در ذهن هم‌وطنان عزیزمان وجود دارد. به همین منظور تصمیم گرفتیم مطلبی جامع و کاربردی با عنوان راهنمایی رجیستری گوشی موبایل و تبلت برایتان بنویسیم تا به سوالات و ابهامات شما درمورد طرح رجیستری موبایل و تبلت پاسخ دهیم.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۲:۵۵
علی رامینه